2018. jan 15.

Travel -Izrael 2.0 Eilat

írta: Női Akadémia

26938161_10215588147475446_1830159081_o.jpgEilat csodálatos hely. Tengerpart, napsütés, pálmafák és januárban is 26 fok, így most pár napja is csodás élményt volt képes adni. De nézzük mire is számíthatunk pontosan.

Utazni közvetlenül most a Ryanair-el lehetett, oda-vissza 17.000Ft illetékekkel és mindennel együtt egy főnek. Szálloda a city centertől 5 perc sétára medencével szaunával 3 éjszakára 67.000Ft egy szoba. Szóval kijelenthetjük, hogy 3,5 óra repülőúttal a legjobb értékaránynál tartunk -utalok itt arra, hogy Zalakaros többe kerül és hát nem lesz 26 fok januárban, maximum csak a szobában.

26941525_10215588194276616_1749533821_o.jpgLátnivalók: na abból van bőven, de ha nem akarjuk elhagyni a várost, mert pihenni érkeztünk, akkor egy helyet mindenképpen meg kell néznünk, ez pedig a Dolphin Reef. Ez egy olyan öböl, ahol szabadon jöhetnek ki és be a delfinek, és mivel naponta 5x kapnak enni, jönnek is-, így természetes környezetben úszhatunk velük, vagy csak nézzük a vízbe benyúló mólóról, ahol odajönnek és kommunikálni próbálnak velünk. Csodálatos természetes környezetű a part rész is, mint egyfajta oázis a sivatagban, ahol elburjánzott a növényzet, és mi emberek bejutást kaphattunk a paradicsomba.

Shopping: a kalsszikus nagy márkákból nagyon kevés van jelen és azok is marha drágák, de van egy adidas outlet a center szélén a Central Park hoteltől 2 perc sétára, ahol már 8000 ft-ért szuper cipők vannak. Egyébként van egy-két általam csak Izraelből ismert márka, inkább casual öltözet, ami egész jó áron van, és nem jön velünk szembe a Budapesti utcákon. Itt szeretném megjegyezni, hogy számomra is furcsa volt, de a melegítő nadrág az új divat, mindenki esténként abban van, legyen az idős, fiatal, vagy középkorú.

Étkezés: Izraelről általános elmondható, hogy 3x drágább, mint Budapest, legyen szó étteremről, vagy közértről. Így a legjelentősebb kiadás ez lesz, ha valaki ellátogat ide. Egy sarki talponállóban egy gyros tál két üdítővel 5000Ft, a mcdonalds-ban két sajtburger 1 üdítő, 2 krumpli is ennyi. Étteremben -mármint nem elegáns, csak le tudsz ülni hely- enni pedig 2 főnek 15.000Ft-nál indul.

Az emberek: nagyon sokféle vallás jelenik meg Eilatban, mert a helyi zsidó vallású ember mellett sok a betelepült muszlim és keresztény is. Ennek megfelelően Tel-Aviv-al ellentétben sabbath-kor pénteken még nagyon sok bolt a parti sétányon nyitva van, csak szombatra zárnak be teljesen.

Taxi kontra busz: amikor tehetjük, használjunk, buszt. Nagyon könnyen feltérképezhető, hogy hogyan közlekednek, illetve minden könnyen elérhető velük, és a megállókban előre jelzik, mikor érkeznek. Ha mégis taxit választunk, akkor a beszálláskor hívjuk fel a taxis figyelmét arra, hogy indítsa el az órát, ugyanis, ha megsejti -nem lesz nehéz-, hogy turisták vagyunk, akkor simán bemondásra mondja a tarifát az út végén. Ne érezzük magunkat kellemetlenül, hogy ezzel indítunk, mert különben drága lesz a fuvar vége.

Utazási irodák: van egy, amit mindenképpen ajánlanék, bár nem vagyok a szervezett utak híve, de kint sok segítséget nyújthat nekünk, ha nem akarunk egyedül menni, vagy túrázni szeretnénk, ez pedig az eilat.hu. Egy magyar férfi, aki sok éve települt ki, csinálja. Nagyon kedves, szervez transzfert is, illetve Izraelen beül bárhová egész vagy fél napos utakat -nem mellékesen a legjobb árakon.

Reptér: amire mindenképpen figyeljük -és ez nem csak Eilatra igaz-, hogy komoly beszélgetés előzi meg azt, amikor beengednek, vagy kiengednek minket az országból. Olyan kérdésekre kell válaszolnunk, amit el is mondanak, hogy saját biztonságunk érdekében tesznek fel nekünk. Pl.: van e nálunk csomag, amit nem mi pakoltunk, vagy megkért-e minket valaki arra, hogy vigyünk, vagy hozzunk valamit, illetve miért jöttünk az országba, meddig maradunk. Ezért aztán fontos, hogy legalább ennyi angol tudással rendelkezzünk, amikor megérkezünk.

Összességében elmondható, hogy nagyon szép és jó hely, könnyen elérhető, és nagyon biztonságos. Szóval, aki teheti, és vágyik egy kis napsütésre a téli szürkeségben, Eilatra fel!

Ha van kedved, kövess minket a facebookon is.